Kebaikan belajar Bahasa Melayu

Hai semua!

Selamat datang ke blog saya.

Nama saya noorus sayeed. Saya dari kejuruteraan Bio-perubatan.

Hari ini saya akan kongsikan kepada anda kebaikan belajar Bahasa Melayu.

  1. Dalam kursus saya apabila kita mereka bentuk alat untuk digunakan orang tua kita perlu mendapatkan maklum balas daripada mereka. Sejak saya bekerja dengan beberapa orang tua yang memahami dan bercakap Bahasa Melayu, Bahasa Melayu telah membantu saya dalam memahami mereka dan menambah baik reka bentuk saya.
  2. Apabila saya sering melawat negara Malaysia untuk isi minyak petrol atau pergi melancong, Bahasa Melayu membantu saya memahami papan tanda jalan dan bercakap dengan penduduk tempatan. Kadang-kadang di kedai makanan makcik-makcik bagi diskaun bila saya bercakap dalam Bahasa Melayu. 🙂
  3. Ketiga, apabila saya bersama kawan-kawan baik saya yang orang melayu, saya boleh membuat lawak untuk membuat mereka ketawa. Inilah video yang diambil dua tahun lalu. Ini masih semasa zaman Covid. P.S Ini hanya gurauan

Itulah masa yang baik dengan mereka dan ada masa lain bila saya boleh memahami dan bercakap dalam Bahasa Melayu dengan mereka.

Inilah kebaikan belajar Bahasa Melayu.

3 responses to “Kebaikan belajar Bahasa Melayu”

  1. Komen saya

    1. …kongsikan kepada > berkongsi dengan

    2. dalam memahami mereka dan menambah baik >
    untuk memahami mereka lalu menambah baik

    3. Apabila saya sering > Oleh sebab saya sering kali

    4. makcik-makcik bagi diskaun bila > mak cik-mak cik memberikan diskaun apabila

    5. yang orang melayu > yang berbangsa Melayu

    6. membuat mereka ketawa > menghiburkan mereka.

    7. semasa zaman > pada zaman

    terima kasih

    Like

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started